Je čím dál tím častější, že rodiče zaplatí potomkovi studijní pobyt v zahraničí. Cíl je jasný – dítě se naučí anglicky, trošku se osamostatní, pozná mnoho lidí ze všech koutů světa, obohatí se o mnohé.. Třeba to potkalo i vás. Ruku na srdce, myslíte si, že z těchto dvou či tří týdnů budete čerpat do budoucna?
Podívejme se na následující situaci: Jako destinaci vyberme Anglii, to je přeci to místo pravé nefalšované angličtiny. Pošleme syna na třítýdenní kurz do Londýna, ubytování v rodině, plná penze. Zaplatíme za něho tedy tři týdny kurzu a ubytování cca 45 000 Kč + letenka cca 6 000 Kč + kapesné cca 12 000 Kč + další výlohy 1000 Kč (Ceny jsou orientační, nicméně blíží se realitě). Dobře, celkově to dělá 64 000 Kč! Za tuto cenu má tříčlenná rodina krásnou dovolenou u moře.
Takže, finance jsou spočítány a teď ta hlavní otázka – vyhozené peníze či dobře investované? Dva či tři týdny kurzu, kdy se každý den učíte daný jazyk a jste přinuceni mluvit i mimo hodiny, je dostatečně dlouho na to, abyste se rozmluvili. Také určité gramatické znalosti si odnesete. Budete plní angličtiny, v komunikaci vám naroste sebevědomí. Pak přijedete domů, plní elánu.. JENOMŽE pokud si angličtinu nebudete udržovat na dostatečné úrovni, tj. např. hodiny ve škole jsou pod úrovní vašich znalostí, přestanete jakkoli komunikovat v cizím jazyce, pak se vám vše tvrdě vydřené začne vytrácet..
Dle mého ty tři (resp. dva) týdny nestačí. Tak rychle, jak se anglicky zlepšíte, ale i stejně rychle budete zapomínat. Čim delší jazykový pobyt, tím lépe samozřejmě, ale také vím, že by to znamenalo větší výdaj peněz. Pokud to nejde jinak, bylo by alespoň dobré, pokud by se angličina pilně studovala i po příletu (kurz, individuální lekce či nejlevnější a nejtěžší – samostudium). A také je důležité, abyste CHTĚLI. Nutit někoho k něčemu, co ho nezajímá, je jako nosit dříví do lesa.. Neberme tedy krátkodobé jazykové kurzy jako něco, co z nás udělá mistry. Naučit se cizí jazyk je dlouhodobá záležitost, berme to tedy jako krásnou zkušenost a oživení našeho studia.
4. 7. 2008 /
Ahoj,pekny clanek… Takovehle kratkodobe kurzy bych taky asi nedoporucil no… nevim. Ta cena nizsi je,nicmene ne o moc a jak se neco pohybuje v desitkach tisic je to dost 🙂 Ja nevim,jestli znas akademicky rok. Zvolil jsem to jako variantu rok v USA. Pojedu do Miami beach na Floridu. Vydaje budou 450 000-550 000kc (jeste promyslim agenturu a vysi kapesneho a intezivni/obecy kurz) – cena se zda byt pomerne vysoka,ale nejlepsi varianta pro ty,kteri high school zrovna nelaka a chteji videt USA+sporty tam+naucit se anglicky … pro ty co nevedi jedna se o kurz anglictiny (9ti-mesicni) – a pokud dosahnete urovne (v prubehu studia) ze si budete jisti svoji anglictinou,muzete do vyuky zaradit odborne predmety jako historie,telekomunikace,umeni,hudba,apod. A Miami jsem si vybral proto,ze zde jsou velke sportovni atrakce,teplo a more. Cenove je to vesmes stejne jako v LA nebo NY. Samozrejme lokace typu San Diego a nebo ostatnich mest napr ve stredni USA jsou levnejsi,ale nevim co bych tam delal 🙂
4. 7. 2008 /
ChrisColeman: Ahoj, děkuju za kompliment. Ano o akademickém roku jsem uvažovala, nicméně mně by se to nehodilo, celý rok jenom angličtinu, z toho bych se po čase zbláznila:)) chtěla bych se zeptat kolik ti je? (pokud to není tajné:) . A také co by mi asi vadilo, je že je to veliký výdaj peněz, který se ti nevrací (např. budeš mít možnost práce?) a pak také ta oblast, Miami na rok je určitě krásný nápad, ale také drahý. Víš tím nechci odradit, určitě je to prospěšné, jenom jestli jsi nepřemýšlel o něčem, jako je studium angličtiny+práce zároven, au-pair (sem tam berou i chlapy:) ) atd..? 🙂
5. 7. 2008 /
hehe urcite to tajne neni, v rijnu mi bude 18 🙂 Ale jak jsem psal, na akademickem roku je ta vyhoda,ze prave jenom anglictinu mit nemusis:) muzes si vzit odborne predmety (nektere z nich jsem zminil v mem predchozim postu) pokud jsi si jista svou AJ 🙂 coz je jista vyhoda oproti jazykovym kurzum v zahranici,ktere jsou v prepoctu znacne drazsi a vyucuje se anglictina pouze. Vydaj penez skutecne neni maly,ale financni rozdil je mirny (v jinych lokacich) krome jak jsem rikal treba San Diega (coz je vlastne anglictino-spanestina :)) nebo vnitrozemskych mest,ale tam si nedokazu predstavit celorocni vyziti:) tak nevim jestli by me zrovna au-pair lakalo 😀 ,nicmene prace zatim ne. Nevim… ja budu mit samozrejme vikendy volne,takze mozna nejake brigady,no… 🙂 Holt nekdy v budoucnu az prijedu se budu muset vratit do USA a vydelat to zpet 🙂 Ano,finance jsou opravdu ta nejhorsi a podle mych oci jedina,ale velmi slaba stranka. ja ale odletam az za rok a pokud bude stale nase koruna silit tak,jak sili,tak se treba v budoucnu dockame USD=CZK 😀 ne to je samozrejeme paradox,ale urcite toto hraje roli… za posledni pulrok se to zmenilo dost… ja pulroku sleduji ceny u jednotlivych agentur a je to opravdu znat:)
5. 7. 2008 /
Popravdě se musím přiznat, že mi naprosto uchází smysl tohoto článku. Mám pocit, že by tento příspěvek měl být spíše zařazen do diskuze a ne jako regulerní článek. Nikdy jsem nestudovala žurnalistiku, ale stále tento web pokládám jako web magazín a tak by dle mého názoru články zde měly být především informativní. Zde je očividně informativní jen cena 3 týdenních zájezdů do Anglie.
Nicméně i ta cena je bohužel zavádějící. Takovéto kurzy začínají i na mnohem nižších částkách (zkuste se například podívat i k jiným agenturám než SA).
Nevím, můj soukromý názor je, že když někdo má pár set desítek (či stovek) tisíc, aby je vyhodil za učení angličtiny, pak ať samozřejmě jedná podle sebe. Já ale skutečně obdivuji lidi, kteří se angličtinu dokázali perfektně naučit i doma za nulový poplatek; v současné době nejsou potřeba ani učebnice, na internetu si každý, kdo má zájem, najde spoustu textů, fór, podcastů, chatů, ale i přátel, se kterými může bezplatně komunikovat třeba přes Skype.
Tím ale rozhodně nechci zpochybňovat tyto kurzy angličtiny, určitě stojí za to a já je většinou všem doporučuji. Ale myslím, že je zbytečné za ně vyhodit tolik peněz, levnější kurzy nejsou z hlediska angličtiny naprosto o nic ochuzeny. Výuka probíhá stejně, navíc vždy záleží na tom, s jakými lidmi se student setká, a to je faktor, který se nedá předem ovlivnit. Tyto kurzy výrazně pomohou povzbudit studenta v komunikaci, ale nehodí se pro každého. Já sama jsem byla měsíc ve třídě s dalšími 4 Čechy, které to příliš nebavilo, nesnažili se ani trochu porozumět a já jim překládala kadou profesorovu větu. Pokud sami ty peníze na kurz máte a rozhodnete se, že ej to dobrá investice, pak samozřejmě říkám, jděte do toho. Ale “vyhodit” několik desítek tisíc za dítě, které nakonec skončí jako ti v mojí třídě, je docela zbytečnost, že.
Kdo má ale skutečně zájem ovládat jazyk a pracovat s ním živě (což je velmi důležitý aspekt), může se to naučit s větší trochou píle i sám a zadarmo.
5. 7. 2008 /
Santei: Uplne souhlasim s nazorem, ze anglictina se da ucit i doma. Ja sem napr. za jeden rok postoupila z Pre-Intermediate na Upper-Intermidiete. ale jen inetnzivnim ucinenim, ptze moje ucitelka agnlictiny je naprosto neschopna, tak sem se rozhodla, ze neco s tou moji AJ udelam. No a ted jedu za mesic do Californie, abych si uz jenom zdokonalila AJ a poradne si to tam uzila!!:D
ChrisColeman: Uzij si to v Miami:)
5. 7. 2008 /
ChrisColeman: Myslela jsem to tak, že třeba mně by se to nehodilo, musela bych přerušit školu nebo by mi to oddálilo rok vejšky, ale pokud pojedeš ty, dej vědět jak se tam vede, neznám nikoho, kdo by takhle jel na akademický rok, ale moc ti to přeju, byla by to úžasná zkušenost:))
Ale je zase pravda, že ten akadamický rok není špatný nápad // že s výbornou angličtinou a s oborem, který si tam vezmeš a kterému by ses mohl v budoucnu věnovat, bys snadněji mohl najít uplatnění, plus pro tebe zase:)) dívala jsem se na to a mají tam zajímavé obory, a taková zaměření jako obchodní angličtina či mezinárodní marketing by se mohl hodit:) Ale ty si třeba vybereš úplně něco jiného že:D
Santei: Ten smysl článku je v nadpisu:D Smyslem je poukázat na tyto krátkodobé kurzy (2-4 týdny většinou) jako ne na něco, co angličtinu vylepší rovnou o stupeň, ale trošku ze skeptického hlediska.
A také neříkám, že vlastní píle a samostudium je něco horšího, to je určitě efektivní, v tom máš pravdu a také v tom, že kurzy seženeš levněji, ale u dospělých (17 nebo 18+), já cenu brala u mládeže, kde jsou ceny vyšší a kde třeba jenom kamarádka za 3 týdny platila 75 000 Kč (před rokem, letos by to bylo díky kurzům levnější).
5. 7. 2008 /
Helena: Gratuluji! Myslím, že postoupit z “intermediate” na “upper-intermediate” je asi ten nejtěžší stupeň, zvlášť když ty jsi, jak říkáš, začínala na “pre-intermediate”. Myslím, že je to úžasné, skutečně!
Já se přiznávám, že jsem ten skeptický typ, co od kurzů apod. nečeká téměř nic (natož zázrak), ale znovu říkám, že pro komunikaci jsou tyto kurzy ve VB skvělé.
Naučit se angličtinu doma je vlastně docela jednoduché, stačí s ní být skutečně v denním kontaktu. Hlavně čtením, psaním a poslechem. Mně český internet brzo přestal stačit co se týká informací z astrofyziky (i fyzicky obecné), mikrobiologie a mořské biologie, takže jsem začala víc sledovat zahraniční servery. Blog jsem si také začala psát v angličtině. A angličtinu jsem poslouchala vždy docela často. Už po několika měsících by každý viděl zlepšení sám na sobě, určitě. Hlavně když k tomu ještě občas prolistuje Grammar in Use, což je má anglická bible :).
Myslím, že zvlášť tobě ten pobyt hodně dá. Protože všechny své pasivní znalosti začneš uplatňovat aktivně a troufám si tvrdit, že by tě to mělo posunout o další level výš, pokud se budeš angličtině dál věnovat i gramaticky (teď už asi hlavně idiomům, vazbám a kolokacím).
5. 7. 2008 /
Miss_Ecuador: Právě proto si stále myslím, že by se článek lépe uplatnil v diskuzi, která tady v podstatě i v komentářích teď probíhá. Nemyslela jsem to nijak zle :).
Mně právě ty ceny naprosto omračují, přijde mi to neuvěřitelné. Dost mě dostávají ale i ceny za ten jeden rok v Americe, zvláště pokud si takové účtují i menší kanceláře.
5. 7. 2008 /
Santei: Sice nevím co jste ve svém životě dokázala, určitě hodně jak tak čtu vaše příspěvky, ale váš názor, že se dá naučit skvěle anglicky (tak jsem to pochopil já z vašich komentářů) sám doma, opravdu nesdílím. nedá se naučit angličtina takovým způsobem, aby jste okamžitě, když přijedete do anglicky mluvících zemí, rozuměla úplně každému slangovému nebo odbornému výrazu či nějakému pořekadlu, to kolikrát nerozumí ani lidé kteří tam žíjí již několik let, znám člověka amerika je jeho domovem, a když se ho zeptám zda-li rozumí všemu co kdo řekne tak on mi odpoví: nechápu některá jejich pořekadla. Prostě nesdílím váš názor.
A za další tento článek mi přijde víc smysluplnější, než vaše A4kové psaní o tom, že se anglicky máme učit doma tak abyhcom rozuměli nějaké biochemii,nebo jiných potřebných věcý v 18ti letech, prostě si to nedovedete připustit, ale zřejmě se snažíte být nějakým způsobem viditelná, zřejmě to je tím, že ostatní lidé vás asi podceňují, ale tím, že tu vyjmenujete všechny obory co jste vystudovala v angličtině, tim u mě, a řekl bych že i u většiny lidí, rozhodně nestupnete. Doufám a věřím že ste se s biochemií někdy domluvila v anglicky mluvíci zemi.
To je můj názor. Myslím, že tato stránka eni o tom vyjmenovávat obory vašeho zaměření.
5. 7. 2008 /
Santei: jako samozřejmě ti gratuluju k tomu co si třeba dokázala….ale rozhodně se to nehodí do téhle diskuze začít vyjmenovávat tvé studium….řešíme tu úplně jiný problém….to si otevři vlastní diskuzi se jménem santei kde se může řešit problém vužíti angličtiny ke studiu.
Jo a samostdium doma je určitě prospěšné ale nenaučí tě tolik jako samotný život v anglicky, či jinak mluvících (pro jiné jazyky než angl.) zemích.
6. 7. 2008 /
Myslím si, že krátkodobý kurs se vyplatí jenom tehdy, když je součástí nějaké větší jazykové přípravy. Nic nedělat a pak jet na pár týdnů pryč a myslet si, že se všechno naučím za pár dní je mylná představa. Ale pokud studuji angličtinu, věnuji se jí ve škole a doma a do budoucna chystám další akce, je určitě dobré vyzkoušet si svoje znalosti v terénu.
Že je to drahé je pravda. Ale nezanmená to, že je to jediná cesta,, jak prakticky procvičovat angličtinu. Já na ty kurzy v cizině nemám, ale kdybych měl, možná bych se tam jel podívat. 🙂
6. 7. 2008 /
Scotty Nguyen: musim se proti nazoru docela ohradit. Vyuka anglictiny u nas na skole byla miziva. Po dvou letech na zakladce sem umela asi tak 40 slovicek, za prvni dva roky na sestiletem gymplu sem k tomu pridala nejaka ta nepravidelna slovesa a asi tak dalsich 40 slovicek. Pak jsem se zacala ucit anglictinu doma, hlavne koukanim na filmy, ctenim knih apod. Kdyz jsem prijela na soukromou stredni tak mi lide neverili, ze jsem nikdy nemluvila s rodilym mluvcim. S komunikaci jsem nemela nejmensi problemy (ano, samozrejme jen ta zakladni komunikace a ne zadne super terminy ale domluvila sem se). Takze to, ze se to clovek muze naucit doma je pravda. Ne prizvuk nebo slang ale aby se clovek domluvil to jde. A kratkodobe kurzy se presne na tohle zameruji.
6. 7. 2008 /
pepperos: Přesně tak. Nedělat nic a pak si na tři týdny odjet a pak zase nic, to je zbytečné. Ale to je problém skoro všech teenage, co odjedou, mrzí mě to hlavně když si představim, kolik peněz do nich jejich rodiče vrazili.
Scotty: Ono to je asi obojí. Samostudium tě naučí základ a gramatiku, tu se v zahraničí správně a výborně asi nenaučíš (že je podmět a přísudek, to líp pochopíš z učebnice než když na tebe začnou američani mluvit:) ), v zahraničí se rozmluvíš a budeš umět hovořit přímo v praxi. Studium jazyka je prostě dřina:)
Lia: Víceméně máš pravdu, ale ty krátkodobé kurzy mi nepřijdou zaměřené na slang. To je spíš takové rozmluvení se o základních tématech, slang a přízvuk se pochytí na dlouhodobých kurzech / dle mého tedy:)
6. 7. 2008 /
miss_ecuador: ja se spatne vyjadrila, ja tim myslela, ze kratkodobe kurzy se zameruji hlavne na to aby se clovek byl schopen domluvit
slang a prizvuk nejde naucit jinak nez pobyvanim v te zemi
6. 7. 2008 /
Scotty Nguyen: V první řadě jsem absolutně nepochopila, proč mě slovně napadáš. Taky mi nemusíš vykat, je mi 16 a nic z toho, co jsi jmenoval jsem nevystudovala ani v angličtině ani v češtině (ani se na to nechystám) a ani jsem to o sobě nikdy netvrdila. Doslova jsem napsala, že na českém internetu prostě není příliš mnoho vědeckých informací z oborů, které mě zajímají, což biochemie není, ale je mi líto, jestli pro tebe mikrobiologie a mořská bilogoie zní jako “biochemie”. Strana A4 má očividně o dost víc úhozů než ty, které jsem napsala. Ale věřím, že ti stojí za to napadat lidi kolem sebe s tvým “věcý” a přehledem o biochemii či pravopisu; ale upřímně je mi líto, že tě cosi v mém příspěvku natolik popudilo, abys napsal obdobně dlouhý, rozhořčený příspěvek. Rozhodně jsem tím nezamýšlela to, aby ses díky němu ty (nebo kdokoliv jiný) cítil méněcenný nebo rozhořčený.
Jsem ráda, že jsi ale nakonec obětoval ještě trochu svého času, a nakonec tedy i napsal názor právě na problém, který se tu řeší. Trvám na svém, že samostudium angličtiny je jediná cesta, která vede k dokonalému zvládnutí jazyka. Tyto kurzy slouží k tomu, aby student dokázal uplatnit své teoretické znalosti angličtiny (tedy to, co se již naučil samostudiem) v praxi. Tyto kurzy nejsou situovány tak, aby studenty naučily gramatické jevy, ale aby je povzbudily komunikovat v cizím jazyce a naučily studenta přijímat jazyk jako podnět, věc živou a tvarovatelnou. Dlouhodobý kruz (tedy akademický rok) naopak slouží i k prohloubení znalosti gramatických jevů, mimo jiné.
Nejspíš žiješ nějakým stihomamem, že chci stoupnout v tvých očích, je mi líto, že tě zklamu, ale to rozhodně není můj cíl. Možná bych měla jen napsat, že s tvým příspěvkem vřele souhlasím a jdu se zahrabat, že.
Závěrem bych chtěla podotknout, že nechápu, proč byl tento komentář schválen. Já se jím cítím poškozena, protože uvádí nepravdivé informace, které jsem o sobě nikde nenapsala, neprohlásila ani neuvedla. Zároveň mne bezdůvodně napadá.
7. 7. 2008 /
Zdravím všechny zúčastněné,
po shlédnutí tohoto článku jsem si uvědomil, že se s autorkou, která ho psala docela ztotožňuji. Absolvoval jsem 3týdenní kurz. Ano, trochu jsem se rozmluvil, nicméně po návratu do ČR se mi moje angličtina vytratila.Nepokračoval jsem ve studiu, jen ve škole a to byl asi ten problém.
Takže můj názor je takový, že krátkodobé kurzy se prostě nevyplatí. S pozdravem Macro
8. 7. 2008 /
ChrisColeman:
Bohuzel oficialni brigada v USA se studijnim vizem neni mozna (jedine ze bys pracoval primo pro tu organizaci-vysokou skolu a oni ti to nejak vyplaceli anebo ze bys delal takove ty obcasne “prace” typu hlidani deti).
Pokud budes mit v USA ridicak, tak bych osobne preferoval San Diego (sam bydlim kousek od LA – do SD je to z LA nejake slabe 2 hodky, pokud mas tezsi nohu). Nevim, co je tvym konickem, nicmene tady v jizni Kalifornii je toho ke sportovnimu vyziti spousty. Asi nejlepsi je to tu na vodni sporty, koneckoncu vetsina surfarskych firem (quiksilver, billabong atd.) sidli/byla zalozena prave tady. Na hory je to z LA taky kousek (cca 2 hod.) a ostatnich sportu je tady take spousta… A mimo jine je tady pan Beckham a Los Angeles Galaxy 🙂 coz je asi jediny poradny fotbalovy tym v USA.
Muj nazor na kratkodobe jazykove kurzy je dost negativni. Sam mam 2 spoluzaky, kteri tento kurz absolvovali a k zadnemu vyraznejsimu zlepseni u nic nedoslo (sami rikali, ze to byl spise takovy poznavaci vylet a seznameni s bohatym nocnim zivotem v Anglii).
Take musim nesouhlasit s nazorem Santei. Samostudiem se sice da jazyk vyborne naucit v psane forme a take vas to kvalifikuje jako ucitele anglictiny (anglictina se uci mnohem lepe, kdyz ji mate nastudovanou ze samostudia, nez kdyz jste v anglicky mluvici zemi zil/a), ale jakmile na vas promluvi rodily mluvci, tak uz to zdaleka tak slavne neni :). A to nemluvim o napr. telefonovani, ktere pro me bylo (a s nekterymi lidmi jeste porad je) extremne obtizne. Obzvlast kdyz jsem musel telefonovat odnekud, kde nebyl absolutni klid nebo dobry signal.
Po financni strance mi dlouhodoby prijde mnohem vyhodnejsi. Ja jsem za cca 10 mesicni studium na verejne high school zaplatil asi $4800 a dalsi asi $1000 za letenku. V te cene jsem mel zahrnuto kapesne v celkove vysi $1000. V te dobe byl dolar za asi 21CZK. To, ze jsem tady utratil mnohem vice, nez byla cela cena tohoto pobytu je vec vedlejsi. Napr. navsteva zubare a zubni mustek me vysel asi na $1200, coz nebylo vubec prijemne. A take nakupovani obecne (hlavne obleceni, sportovni vybaveni a elektronika) je tady hrozne navykove – ceny polovicni, v pripade vyprodeju je zbozi az o 2/3 levnejsi nez u nas a vyber je tu take mnohem vetsi.
8. 7. 2008 /
Vím, ze tento dotaz patri do diskuze…ale hrozne to specha:). Pristi tyden jedu na am. ambasadu a pozaduji k vizu fotku 50×50 mm. Chtela sem se zeptat jak ta fotka ma vypadat?? Muzu se usmivat, muze byt svetle modre pozadi atd.?? Dekuji :*
Helena
8. 7. 2008 /
Helena: Ahoj Helčo, tak ta fotka musí být na bílém pozadí, neusmívat se, dívat se dopředu, musí ti jít vidět obě uši, hlava od 25-33 mm veliká, oči od 28-33 mm od spodního okraje. Tedy takové instrukce jsem dostala. A nemusela jsem jim nic říkat, oni věděli, jak má fotka na vízum vypadat (včera jsem se byla fotit), tak se bojíš zbytečně:)
8. 7. 2008 /
ahoj, ja jdu na pohovor zitra a mam fotku s trosku svetlemodrým pozadim tak doufam, že to nebudou tak resit…:-P
8. 7. 2008 /
Tak to je pekne blby, ze se nemuzu usmivat….chjo:(
Ale dekuju:*
30. 8. 2008 /
No já jedu teď v říjnu na 3 týdny do Anglie, cena v článku je nehorázně přemrštěná, já tam nechám 30000 včetně všech vydajů. Anglicky umím jen základy, a tam doufám,že začnu víc mluvit, a získám sebevědomí do mluvení. Už nestuduji,ale pracuji. Potřebuji to do školy na výšce. Po návratu normálně se vrhnu nadále do angličtiny. Až se vrátím, tak dám vědět.
6. 9. 2012 /
Napriek 4-ročnému odstupu moja skúsenosť:
Ako pracujúci človek som si sama zaplatila 3 týždňový kurz v Londýne.
Za 3 týždne som pochodila veľa pamiatok a zaujímavých miest, zdarma aj platených. Po večeroch som nehýrila, stravovala som sa striedmo.
Úplne presne to neviem, ale vyšlo ma to okolo 2000 EUR, možno pár EUR viac.
Čo je hlavné, začala som rozprávať, aj za 3 týždne sa mi vžili veľmi užitočné frázy, vety. Aj keď nerozumiem všetko, aj keď neviem povedať všetko, som oveľa pohotovejšia. V práci dokážem telefonovať, čo bolo predtým infarktovou záležitosťou. Po návrate som udržiavala kontakt s rečou cez portál Help for English, začala som pozerať filmy v angličtine s angl.titulkami, komunikujem písomne e-mailovou poštou, niekedy s chybami. Angličtina sa stala mojou kamarátkou.
Predtým som bola tzv.večný začiatočník, po 5 rokoch súvislého učenia som mala pocit stagnácie a pokrok vyriešil práve tento krátky jazykový kurz.
Treba skúsiť – neverím, že niekomu by to mohlo aj nepriniesť aspoň nejaký efekt.
30. 5. 2013 /
Mě zase připadá úplně zbytečné rok v zahraničí, plusminus čtyry týdny je ta nejlepší možnost, bohatě to navíc stačí. Radši, než rok studovat si zařid rok práci v zahraničí, nevyhodíš za to půl mega a přinese ti to úplně stejně 😉
29. 6. 2013 /
Tak já bych asi spíše studoval v ČR, kde žiji, nejsem zvykly cestovat. Třeba mě zaujala jazykovka Pygmalion – pygmalion.cz kde jsou zajimave kurzy.
1. 3. 2014 /
Já bych ty krátkodobé jazykové pobyty tak neodsuzovala…osobně mám s jedním zkušenost a pomohl mi se minimálně rozmluvit, to byl vždycky můj problém ale po kurzu v Anglii, který nebyl ani nějak zvlášt drahý, bylo to od agentury Intact 😉
4. 8. 2016 /
Dobrý den, osobně si myslím, že i krátkodobý pobyt v zahraničí není k zahození. Je však potřeba, aby tam dítko jelo opravdu za sebe do rodiny, ve které nebudou bydlet žádní česky mluvící lidé. Pro dítě je to rozhodně velice zajímavý způsob naučit se přinejmenším anglicky mluvit. Pokud však chce angličtinu zdokonalit dospělý člověk, který zde už má závazky a nemůže jen tak odjet, zkusil bych doporučit jazykovku na Kotlářské v Brně.Já jsem zde absolvoval jeden z odpoledních kurů a byl jsem spokojen.
27. 4. 2017 /
“Dle mého ty tři (resp. dva) týdny nestačí.”
Co ty si myslíš, nikoho nezájímá. Trapná reklama ještě trapnější firmičky.