Střední škola, V Americe

Kolik času strávím s domácími úkoly?

Moc mě těší, že moje kalifornská škola se pro mě měsíc co měsíc stává jednodušší. Pamatuji si září a říjen na Pleasant Grove High School, kdy jsem svoje domácí úkoly dělal i několik hodin denně. Trvalo mi vždycky celou věčnost, než jsem pochopil co mám dělat. Kreativní psaní krátkých esejí za dne na den jsem pak přímo nenáviděl.

Domácí úkoly hrají tady v Americe trochu jinou roli než v Čechách. Na každé škole to je asi jinak, nicméně na mém Gymnáziu Na Pražačce jsem mnoho domácích úkolů nedělal. Učitelé je většinou nekontrolovali a když ano, tak za ně nedávali známky. Tady v USA student však za každý úkol dostává několik bodů do celkového hodnocení a tak dělání úkolů může přinést okolo 25% celkové známky, což není zanedbatelná část. Studenti tady úkoly dělají a vždy okolo devíti desetin třídy má HW z minulého večera vypracovaný. 
Ze začátku školního roku jsem s úkoly strávil okolo dvou hodin denně. Což při přičtení cvičení na saxofon znamenalo, že jsem kromě toho téměř nic jiného nestačil.
Nyní v březnu strávím se školou okolo 15 až 30 minut. Většinou se připravuji na test, čtu si informace v učebnici či dělám domácí úkoly.

Postupem času jsem si vybral předměty, které mě baví a které ne. A podle toho také rozděluji čas s nimi strávený. Na saxofon bych asi cvičil tak i tak. Ve škole mám denně tři hodiny hudby. Ve Web Page Designu vidím moji světlou budoucnost a třída Ekonomie je docela zábavná. Náš tým je právě nyní 9 v internetové burzovní hře, do níž je zapojeno přes 350 škol. Do hodin angličtiny dělám jenom to, co je nutné. Naivně jsem si myslel, že budu mít ESL Class (English as an Second Language). Místo toho jsem však vyfasoval pro mě nudnou Americkou literaturu. Můj cíl je neprospat více než polovinu času ve třídě. Posledním předmětem je Algebra 2, kde si nerozumím s učitelem a proto se na jeho třídu většinou vykašlu. Jeho starodávný postoj ke škole mě přímo znechucuje. Definitivně u mě skončil následujícím tvrzením: „Jediným cílem High School je připravit děti na vysokou školu.“ Nejde o předmět, jde o přístup učitele. Připravovat studenty pouze na testy a dávat jim otázky ze 100 let starých učebnic mi prostě nesedí.

Jsem rád, že se to takhle posunulo a mám teď víc času na to, co potřebuji. Psal jsem si s naším ředitelem školy z ČR a pro uznání ročníku bych muset úspěšně složit zkoušky ze všech předmětů. To se ale zatím nikomu nepovedlo (ono to asi také moc lidí nezkoušelo). Zatím u mě převládá názor, že si ročník zopakuji, i když už vidím komentář Liy, která bude dělat všechno pro to, aby nic neopakovala a dokonce chce jeden rok díky odlišnému systému v USA přeskočit. Umíte si představit, jakou dobu bych musel strávit s učením a dohnáním všeho, co moje třída probírala? Kolik si myslíte, že by mi to zabralo času? Jedná se o asi 10 předmětů.